A veszprémi Dolhai Krisztián olyan autót csinált, amelyet kivétel nélkül mindenki megnéz az utcán. Veszprém egyik városrészében, a Dózsavárosban tűnt fel nekünk először az autó. Igazi meglepetés volt! Aztán gondoltunk egyet és az autó után eredtünk.......és a belvárosban utol is értük!
3.cikk
Népítélet
Opel CALIBRA (1990-1997)

Pozitív
Nagyszériás Vectra alapokra épített formás, praktikus négyszemélyes kupé, használható csomagtérrel, néhány egész jó motorral
Negatív
Csapnivaló kilátás hátrafelé, elsőkerekesként tapadási gondok, erős alulkormányzottsági hajlam, alig maradt belőle ép - tuning mentes - példány, örökölte a nem épp fényes A Vectra típushibáit.
Összértékelés
Mit kínál?
4,0 |
Utastér Hiába lassan húszéves konstrukció, az utastér koncepcióját tekintve még ma is megállja a helyét. Négy felnőtt számára egész kényelmes elhelyezkedést kínál, a hátsó fejtér is vállalható úgy 1,80-as magasságig. Az A Vectra műszerfala nem valami izgalmas látvány, de a néha felbukkanó két kiegészítő műszer a középkonzolon és a keret nélküli ajtók azért a sportos igyekezet jeleit mutatják. |
3,0 |
Használat Széles ajtók, viszonylag könnyű bejutás hátra, az alaphelyzetben 300 literes csomagtér 980 l-ig egyszerűen bővíthető támladöntéssel és így a hatalmas nyílást szabaddá tévő, ablaktörlős csomagtérajtónak is köszönhetően, kisebb szállítási feladatok is elvégezhetők. Azért egy praktikusabb ülésállítás jól jönne, meg a kormány is túl magasan áll. |
2,0 |
Berendezés Az Opel sosem volt híres bőkezű felszereltségéről, és a Calibrát elnézve ez érthető is. Az ABS-en és két légzsákon kívül talán még a szervókormány járt alapból az eladások zömét kitevő alapmotorokhoz. Persze a 4x4-es turbós, vagy a V6-os gazdagabban felszerelve érkeztek, de ez sokszor csak motoros ablakot, alufelnit és klímát jelentett. |
Hogy megy?
3,0 |
Motor Legjobb a kétliteres 16 szelepes, 150 lóerővel, legerősebb és legdrágábban fenntartható ennek turbós változata, állandó összkerékhajtással, 204 lóerővel. Legtartósabb és leginkább költségkímélő a 115 lóerős szívómotor, a legproblémásabb a 2,5-ös V6-os 170 lóerővel. |
3,0 |
Mozgás Az alap A Vectra sosem volt egy nagy kanyarhajkurászó, így a valamivel feszesebbre hangolt, de azért alapvetően a kényelem felé tendáló Calibra is inkább orrtolós, a pocsék merevségű karosszéria miatt az ültetett-keményített példányok sem sokkal jobbak. Persze ott a ritka 4x4-es változat, de az is csak egy fokkal semlegesebb. |
3,0 |
Kényelem Korának, vagyis az 1990-es évek elejének legjobb légellenállású szériamodellje volt, így alapmotorral is bőven megfutotta a 210-et, mindezt egész csendben, kulturáltan. Sajnos bármennyire is átgondolt koncepciója, a Calibrák hamar öregednek, így idővel a legtöbb zörgőssé-hangossá válik, a csodás aerodinamikát pedig a házi spojlerek rendre szétbarmolják. De azért egy közel gyári állapotúval még ma is jó utazni, egyedül a fordulaton kellemetlen hangú sornégy morgását kell megszokni. |
Hogy szolgál?
3,0 |
Ár / költségek A Calibrák olcsóbbak már nem lesznek, és már csak egyre kevesebb lesz belőlük. Még van választék, kifoghatunk ápolt alap kétliterest, küszöbneon és DTM kipufogó nélkül, alig pár százezerért. Már rég nem az évjárat, hanem az állapot határozza meg a vételárat. A tuningxenonos, porig ültetett példányok csupán tulajaik szerint érnek vagyonokat. A jelszó az érintetlenség! |
2,0 |
Fenntartás Ha okosan választunk, és megelégszünk egy szívó kétliteressel, sok fölös nyűgtől megkíméljük magunkat. A V6-os eleve betegágy, automatával főleg, és már nem is nagyon megy jobban, a tipikus kulimász Opel váltóval amúgy sem élvezet a munka. A turbós 4x4-es hatgangos váltója gyenge, ráadásul egy vagyonba kerül. Ha nem sportautónak vesszük, jobban járunk. |
2,0 |
Biztonság Rendben, két légzsák és ABS, esetenként biztonságot növelő összkerékhajtás, de puha karosszéria, hátsó fejtámlák hiánya és melegen elgyengülő fékhatás. Így nem sok babér terem. Csak óvatosan. |
3,0 |
Milyen vezetni Ha kivételesen egy jó állapotú Calibrába sikerül beülnöd, és ha jót akarsz, addig mégy, míg ilyet nem találsz, akkor egész tetszetős kupéhangulat lehet úrrá rajtad. Tervezői utazásra, stílusos megjelenésre szánták, jóllehet tudták, nagyrésze Manta utódként végzi. De ettől, és a szörnyű pontatlan váltótól eltekintve nem olyan rossz vezetni. |
3,0 |
Milyen használni Kissé nehéz kilátni belőle, főleg előre és hátra, de az ülések egész jók, a csomagtér használható, könnyen hatalmasra bővíthető, hátul is tisztességes helyet kínál, sokáig semlegesen veszi a kanyarokat, kétliteres szívóval takarékos, csupán a futoműhangolás kicsit rázós rossz úton. |
2,0 |
Milyen partner Nehéz, de nem lehetetlen feladat egy ápolt, karbantartott Calibrát kifogni, és ezt mindenképpen fontos kihangsúlyozni, mert csak így szerezhetsz magad mellé egy legalább megközelítőleg megbízható társat, ám sajnos a felhőtlen együttlét még így sem garantálható. |
choangvip
(Dennistef, 2022.03.17 02:39)